Jezus ontving hen en vertelde hun over het Koninkrijk van God. En Hij genas de mensen die genezing nodig hadden. Lukas 9:11

Explore

EXPLORE

Want wie mij vindt, heeft het leven gevonden. Spreuken 8:35a

In elk van onze harten is er een schreeuwend verlangen om echt contact te maken met God, om Zijn verbazingwekkende liefde persoonlijk te ontdekken en om Hem toe te staan onze levens te veranderen zodat we Hem zonder beperking kunnen volgen. Als dit de kreet van je eigen hart weerkaatst of je wilt anderen helpen dit voor zichzelf te ontdekken, dan is EXPLORE iets voor jou!

 

Wat is EXPLORE?

EXPLORE is een reeks weekendcursussen die zijn ontworpen om Gods mensen te trainen en uit te rusten via een reis van transformatie. Ellel Ministries streeft ernaar Woord en Geest samen te brengen in de toepassing van het onderwijs en de bediening.

Samen zullen we ontdekken dat er hoop en hulp is voor de problemen waar we in het dagelijks leven mee worstelen - angst, stress, fysieke pijn, emotionele stress, problemen in relaties, verslavend gedrag en depressie zijn maar enkelen van de problemen die waarmee we worstelen. We zullen ook ontdekken wat het werkelijk betekent om met God in een diepere relatie te leven, en voor God als onderdeel van Zijn Koninkrijksfamilie.

Degenen die doorheen EXPLORE reizen, zullen ook worden uitgerust met sleutels op het gebied van genezing en discipelschap om aan de behoeften van anderen te kunnen voldoen.

Elk van de evenementen in deze reeks bevat tijd voor aanbidding, bijbels onderwijs, groepsdiscussie, activiteiten, gelegenheid voor gebedsbediening, persoonlijke reflectie en samenzijn.

 

"Ik wil graag vertellen over hoeveel ik geniet van de Explore-cursus, en over het geweldig werk dat God daar doorheen doet. Ik had geen idee wat ik moest verwachten toen ik me aanmeldde. Het heeft m’n verwachtingen heel ver overtroffen; het was gewoon geweldig. God neemt wat je zegt en gebruikt het diep in onze harten en brengt verandering teweeg."

 

Voor wie is Explore?

EXPLORE is voor iedereen die…

  • verlangt naar een diepere, dichtere en betekenisvollere relatie met God
  • weet dat er problemen zijn in hun leven die hen van dingen weerhouden
  • Gods plan voor hun even wilt begrijpen zodat ze erin kunnen wandelen
  • wil groeien in het begrijpen van genezing zodat ze anderen kunnen helpen

Het is bedoeld voor mensen van 8 tot 118 jaar oud! Het is voor nieuwe christenen of diegenen die al tientalle jaren christen zijn. Het vereist geen kwalificaties... het enige wat nodig hebt is is dat je je hart openstelt voor de Heer.

 

Maar u zult vandaar toch weer op zoek gaan naar de Heer, uw God.
U zult Hem vinden als u Hem met hart en ziel zoekt.

Deuteronomium 4:29

Waarom EXPLORE?

In 1994 begon Ellel Ministries een modulaire school voor onderwijs en bediening op het gebied van genezing en discipelschap. Deze school vond vervolgens plaats in de meeste van onze centra over de hele wereld en bereikte duizenden mensen met levensveranderend onderwijs. Het is echt een van de meest doeltreffende en vruchtbare scholen die Ellel ooit in werking heeft gezet.

We willen echter nooit hetzelfde programma blijven draaien, gewoon omdat het in het verleden doeltreffend is geweest, maar we willen altijd op één lijn zitten met wat de Heer ons vraagt ​​te doen. Toen we de modulaire school heroverwogen, voelden we dat de Heer ons vroeg om een ​​vernieuwing van het materiaal te ondernemen - met dezelfde doelstellingen en een vergelijkbare indeling - die de nieuwe dingen zou weerspiegelen die de Heer ons in de loop van de jaren had getoond.

Na twee jaar gebed en planning hebben we EXPLORE ontwikkeld. We zijn zo enthousiast over dit nieuwe programma en het potentieel dat het heeft om mensen dichter bij Jezus te brengen. We weten dat wanneer we tot Hem naderen, het in Hem is dat we vrijheid vinden van de vele dingen die ons in de weg staan. We gaan dingen die zich in de oorspronkelijke modulaire school bevonden niet wissen, maar we passen het eerder aan om de plaats waar de Heer ons heeft geleid te weerspiegelen. Ons hoofddoel bij Ellel Ministries zal altijd zijn om de reddende liefde van de Here Jezus te verklaren en hoe ware genezing en vrijheid alleen in Hem te vinden is.

Ons gebed is dat je dit ook ontdekt als je met ons meegaat op een reis om alles te ontdekken wat God is, wat Hij heeft gedaan en zal blijven doen voor ieder van ons. Alleen wanneer we dit echt begrijpen kunnen we vooruit gaan door Hem met heel ons hart te dienen en kunnen we Zijn Koninkrijk zien komen.