Jezus ontving hen en vertelde hun over het Koninkrijk van God. En Hij genas de mensen die genezing nodig hadden. Lukas 9:11

BEKIJK Video

 

Welkom

Toen Jezus tweeduizend jaar geleden op aarde wandelde veranderde Hij levens! Jezus was niet bang of afgeschrikt door de problemen, worstelingen en behoeften van mensen. Of het nu fysiek, emotioneel of geestelijk was, Jezus zorgde voor degenen die hulp bij Hem zochten. Hij bracht vrijheid, leven en heelheid waar Hij ook ging.

Bij Ellel Ministries geloven we niet dat er veel is veranderd! Jezus is Dezelfde gisteren, vandaag en voor altijd. Hij is nog steeds gepassioneerd over het brengen van genezing en vrijheid aan hen die Hem om hulp vragen.

Jezus is op dit moment niet zelf als mens op aarde, maar Hij heeft Zijn volk gezalfd om dezelfde opdracht te vervullen: Prediken over het Koninkrijk van God, de zieken genezen en demonen uitdrijven.

 

Wie we zijn en wat we doen ...

Ellel Ministries is een interkerkelijke christelijke bediening die in 1986 in Engeland is begonnen en nu is gevestigd in meer dan 20 landen over de hele wereld. In Nederland is ons centrum in 2007 gestart. We willen het Lichaam van Christus op twee manieren dienen: door persoonlijk gebed te bieden aan mensen in nood en door mensen te trainen en uit te rusten, zodat ze anderen effectiever kunnen helpen.

De trieste waarheid is dat veel christenen denken dat er geen echt antwoord is op de problemen waarmee ze dagelijks worden geconfronteerd. Problemen zoals angst en ongerustheid, verslavingen en woede-uitbarstingen, langetermijngevolgen van trauma of misbruik en relatieproblemen om er enkele te noemen. De lijst is eindeloos! Het wonderlijke feit is echter dat God in staat is en ernaar verlangt om Zijn volk te herstellen en hen uit te rusten om al de plannen te vervullen die Hij voor hen heeft! Geen enkele man of vrouw is uitgesloten. We hebben duizenden levens genezen en getransformeerd zien worden sinds het werk begon.
Wat bedoelen we precies met het woord Genezing?

Onze definitie van genezing is eenvoudig. Wij geloven dat genezing Gods bovennatuurlijke werk is om Zijn orde te brengen in het leven van een persoon waar er wanorde is geweest! Dit vraagt om naar de wortels van problemen te kijken. Wortels die de oorzaak kunnen zijn van de strijd van een persoon. Bijvoorbeeld het omgaan met onvergevingsgezindheid, zonde, verwonding of gebondenheid door de vijand. Als we iemand helpen om met God in het reine te komen door te vergeven, zich te bekeren en goddelijke keuzes te maken, kunnen we daarna de Heer vragen Zijn genezing te brengen. Het is niet het vreemde of gekke beeld van genezing dat sommige mensen hebben - gewoon basis discipelschap.

 

We hopen dat je veel plezier beleeft aan het bekijken van onze website en kijken ernaar uit om je te verwelkomen in ons ons Nederlandse centrum in Baak of één van de andere Ellel-centra. Als je vragen hebt, neem dan contact met ons op en wij helpen je graag verder.